יש לא מעט דברים לא צפויים בחיים, ולעיתים דברים כאלו יכולים לקרות לנו בלי שאף אחד הכין אותנו אליהם – ולשנות באופן משמעותי את שגרת החיים אליה התרגלנו עד כה. כך בדיוק קורה כאשר אדם עובר מקרים שונים של תאונות עבודה שכן, מעבר לתאונה הלא נעימה ואף מסוכנת שהתרחשה בפני עצמה – ייתכן כי הנזק שנגרם בה לא יאפשר לאותו אדם להמשיך לעבוד כרגיל. אמנם, חשוב מאוד לדעת כי במקרים כאלו של תאונות עבודה, החוק קובע כי כל אדם שנפגע במהלך עבודתו, וכן גם בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה ממנו – יהיה זכאי לפיצויים. אז מה אתם צריכים לעשות במידה ועברתם תאונת עבודה מכל סוג שהוא ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.
תמיד להיות מוכנים מראש
בעת בה אנו מדברים על אובדן כושר עבודה זמני כתוצאה ממקרים שונים של תאונות עבודה, חשוב להכיר קודם לכן את כל הזכויות אשר עומדות לרשותכם. ובכן, תאונות הן חלק בלתי צפוי מהחיים שלנו – הרי אי אפשר לתכנן אותם או לצפות להן מראש, למעט מקרים מסויימים בהם התאונות ניתנות לחיזוי – כמו למשל שהייתה רמת בטיחות נמוכה במקום העבודה. אולם, בכל אופן התאונה כשלעצמה היא אירוע פתאומי, ולכן כל-כך חשוב להכין את עצמכם מראש.
מה עמדת החוק באשר למקרים שונים של תאונות עבודה?
אז מה בעצם החוק קובע כאשר מדובר על תאונות עבודה? ובכן, בהתאם לחוק, פגיעה בעבודה מתייחסת בעיקר לאירועים של תאונה בעבודה או לסירוגין, אירועי מחלות מקצוע, כאשר בשני סוגי האירועים התוצאה יכולה להיות אובדן כושר עבודה או נכות. על מנת שמקרה כמו תאונת עבודה או מחלה יזכה את האדם שסבל ממנו בפיצויים, עליו להתרחש כחלק מאותה עבודה או בעקבות אותה עבודה. הגדרה זו כוללת בין היתר גם תאונות דרכים בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה ממנו הביתה, וכמובן תאונות שהתרחשו בזמן הפסקות וכדומה.
אז מה צריך לעשות אחרי תאונת עבודה?
כל מי שמוגדר לפי חוק בתור נפגע עבודה אמור לפנות למחלקת נפגעי עבודה במוסד לביטוח לאומי, עד 12 חודשים מהתרחשות התאונה. אמנם, מאחר ותהליך הגשת התביעה לא רק כולל איגוד מסמכים ועדויות, אלא גם בחירת איש מקצוע מומלץ ואמין שיכול לסייע לכם – מומלץ להתחיל בפנייה שלכם מוקדם ככל הניתן, ולא לחכות עם זה ולו רגע.