מה ההבדל בין ct של הלב לבין צנתור?

תוכן עניינים

הלב הוא איבר חשוב ורגיש מאין כמוהו בגוף האדם. משום כך, רבים מוכנים לבצע כל בדיקה אפשרית, פולשנית ומסוכנת ככל שתהיה, כדי להבטיח שהלב שלהם תקין, שהם לא נתונים בסכנה לפגיעה בלב וכדי לגלות אם יש בעיה, מהו סוג הבעיה ומהי הדרך המתאימה ביותר לטפל בה. יחד עם זאת, קיימים סוגים שונים של בדיקות לב, המאפשרות לכם לבחור את הדרך הבטוחה והנוחה ביותר לבדוק שהלב שלכם תקין.
להלן השוואה בין שניים מהסוגים הבולטים ביותר של בדיקות לב – ct של הלב וצינתור לב.

 

הכל מתחיל בטרשת עורקים

טרשת עורקים נחשבת לסיבה המובילה בעולם לתחלואה ותמותה בעולם המערבי. למעשה, מחצי מאוכלוסיית העולם המערבי סובלת ממחלות לב וכלי דם, הנגרמות בגלל הסתיידות של העורקים המספקים דם ללב. היצרות זו של העורקים נקראת טרשת. זו באה לידי ביטוי ברבדים מצטברים על גבי העורקים, של שומן ודלקת, הנוצרים לאורך שנים ארוכות של עישון, יתר לחץ דם, סוכרת, השמנת יתר ועוד.

כתוצאה, עשויים להיווצר כאבים בחזה, אשר בהמשך עלולים להוביל להתקף לב, אם הבעיה הבריאותית לא מתגלה בהקדם.

מכון מ.א.ר מציע בדיקות מתקדמות, אפקטיביות לגילוי מוקדם של בעיות לב ועורקים.

 

מאפייני צנתור לב פולשני

הבדיקה המקובלת והמסורתית לגילוי הצרויות בעורקים, כתוצאה מטרשת עורקים, אשר מתאימה לעיתים גם לצורך טיפול בהרחבה של החלקים הצרים בעורקים, נקראת צנתור לב.

זוהי בדיקה פולשנית, כרוכה בהרדמה מקומית, אשפוז ואף סיכון קטן לסיבוכים שונים.

 

צנתור מאפשר גילוי מדויק של חלל כלי הדם, אך דורש החדרת צינור אל אבי העורקים, כמו גם אל פתחי עורקי הלב. בנוסף, צנתור מספק מידע רק אודות הזרימה בחלל כלי הדם, כלומר – הוא לא מספק ממצאים לגבי דפנות כלי הדם.

 

הצינורית מוחדרת אל תוך הלב דרך עורק המפשעה או דרך העורק הרדיאלי ביד.

המידע המתקבל בתהליך, מאפשר לרופאים לאבחן ביתר דיוק את הבעיה בלב, או העורקים ולבחור את הטיפול המתאים ביותר.

 

הכנה לקראת צנתור לב כוללת גילוח, צום, עירוי נוזלים, בדיקות שתן ובמקרים מסוימים, הכנה מיוחדת, המצריכה אשפוז שמתחיל יום לפני הצנתור.

מאפיינים של צנתור וירטואלי – CT לב

צנתור לב וירטואלי מהווה אלטרנטיבה לצנתור אבחוני מסורתי, כאשר נעשה שימוש במכשיר CT מתקדם, רב פרוסתי. המכשיר מאפשר הדגמה של עורקי הלב ללא צורך בחדירה לגוף ולכן אין צורך בבדיקה פולשנית. יתרה מכך, הבדיקה היא קצרה, מהירה, לא כואבת ואף לא מצריכה הכנות מיוחדות, היא מסתיימת במהירות ומאפשרת גילוי מוקדם של מגוון רחב של מצבים.

מצבים אלה, יכולים להתגלות בבדיקות לב אחרות – רק כאשר הם נמצאים בשלבים מתקדמים ומסוכנים יותר.

נוסף על איתור בעיות בעורקים, CT של הלב מאפשר הדגמה של חלל כלי הדם וכן את הרבדים הטרשתיים בדופן העורק, אותם לא ניתן לגלות בצנתור רגיל.

משום כך, CT של הלב מאפשר גילוי מוקדם של מצבים שונים, מספק כמות עצומה של מידע איכותי ומשפיע באופן מהותי על בחירת אופן הטיפול.

 

יתרה מכך, בגלל הקלות בה מתבצעת הבדיקה ויעילות התוצאות, היא מתאימה למגוון רחב מאוד של מצבים רפואיים, ליקויים בלב, בעורקים, בחלל כלי הדם ואף בריאות ובחזה.

 

לסיכום, CT של הלב היא בדיקה מתקדמת וחדשנית, המיועדת לסייע בגילוי מוקדם של מחלות כליליות, הרבה לפני שמתחילים להופיע תסמינים מתקדמים. הבדיקה מתאימה לכל אחד, אינה פולשנית, אינה מצריכה הכנות מיוחדות, מהירה ויעילה להפליא.

פנו אלינו למידע נוסף על בדיקת CT לב.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: