הגדרת קהל יעד – למה זה חשוב לקידום העסק?

תוכן עניינים

לכל סוג עסק של מכירת מוצרים או שירותים, יש אמת אוניברסלית אחת. לא כל הקהלים מתאימים לכל ארגון. להצלחה עסקית, אחד הצעדים הראשונים שיש לנקוט בהם, עוד לפני פיתוח מוצר או הצעת שירות בשוק, הוא הגדרת קהל יעד. ברגע שנבין מיהם הלקוחות שלנו, ברגע שנדע במה אנחנו מיוחדים ושונים על פני המתחרים וברגע שנדע לפרסם ולשווק את המוצר או השירות שלנו לקהל יעד ספציפי, נוכל להתקדם באחד התהליכים הכי חשובים שכל עסק בעידן המודרני חייב לעבור – בניית אסטרטגיה שיווקית.

מהן פרסונות קונים?

שיטה מצוינת להשיג מטרה זו היא ליצור פרסונות קונים, כדי להבין את הצרכים של הקהל ולקבוע את המוצרים או השירותים הטובים ביותר למכירה, לכוונן את המסרים השיווקיים ולפתח את אסטרטגיית היציאה לשוק עם שכירת שירותי המומחים בתחום קידום חנות באינטרנט. מאמר זה מציג את האופן בו יש ליצור פרסונות קונים, והבנת השוק כדי להשיג הצלחה עסקית.

פרסונות קונים מייצגות דמויות פיקטיביות של קהל היעד. זהו תהליך של יצירת חזון שמדמה את הקונים האידיאליים שלכם. פרסונת קונה צריכה לקחת בחשבון מגוון שיקולים.

  • דמוגרפיה כגון גיל, מגדר, השכלה וכן הלאה – למשל, אנחנו משווקים מוצר חדשני לנערות בגילאי 14-18.
  • מיקום גיאוגרפי – הפרסום בהתאם לקהל היעד יעשה בכל הארץ ולא במקום אחד ספיציפי.
  • פרטי אורח חיים – מה אנחנו יודעים על אותן נערות? מה הן אוהבות לעשות? מה פחות? מהם תחומי העניין שלהן?
  • רישום הערות לגבי הבעיות שקהל היעד מתמודד איתם, שהמוצר יכול לפתור.

התחשבות בשיקולים אלו, יחד עם שיקולים שונים, מסייעת לגבש חזון מציאותי של האופן בו נראה קהל היעד שלכם.

למה אישיות הקונים חשובה בתהליך הגדרת קהל יעד?

פרסונות קונים מסייעת בהצמחת העסק ברמות רבות באמצעות הבנת קהל היעד. שיטה זו מיידעת באופן נרחב את קהל היעד על מה שאתם עושים כחברה, והיא מסייעת לכם להיות ממוקדים בהגעה ללקוחות הנכונים, במקומות הנכונים, עם המסר הנכון.

 

 

יצירת המסר הנכון

כשקיים חזון אמיתי של האופן בו נראים הלקוחות האידיאלים, ניתן ליצור מסרים שיווקיים ופרסומיים שמושכים אותם. אתם יכולים לפנות אליהם על ידי יידוע לגבי המוצרים או השירותים שלכם, שיפתרו את הבעיות הספציפיות שהם מתמודדים איתן.

אתם יכולים ליצור מסרים בפורמטים הנכונים בהתבסס על המקומות שבהם הקהל שלכם הכי נגיש. אתם יכולים לפנות לפסיכולוגיה של הקהל שלכם ולבנות אמון חזק על ידי הוכחה שאתם באמת מכירים אותם.

קביעת שיטות קידום ומיקום

שיטה נוספת שיש לכלול בפרסונות היא תובנה לגבי המקום בו הקהל מעדיף לקבל הודעות ולתקשר עם מותגים. ניתן לתקשר עם הקהל ברשתות החברתיות, בערוצים ספציפיים, בהודעות אימייל או בהודעות כתובות.

ניתן להציג פרסומות שהקהל קורא, ולקבוע את המקום בו יש לרכוש מיקומי מודעות. ידיעת המידע הזה מסייעת לכם להימנע מהוצאות כספים ובזבוז זמן בשיווק ופרסום המוצרים שלכם במקומות שבהם המסרים לא ייראו.

סיוע בקבלת החלטות

בשלבים הראשונים של השקת חברה, והבנת הצורך של קהל היעד, וגם לחברות מבוססות שמחפשות מוצרים ושירותים חדשים או שיפורים לקיימים על מנת ליצור הזדמנויות הכנסה חדשות, פרסונות קונים מסייעות בתהליכי קבלת החלטות.

אם אתם מכירים את השוק שלכם, אתם יכולים להימנע מהוצאת כספים רבים בפיתוח והשקת מוצרים שאף אחד אינו מעוניין בהם. אתם יכולים גם לחשוף שיטות לשפר את ההצעות הנוכחיות שלכם על מנת שיתאימו טוב יותר לצרכי השוק שלכם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: