מחשבים במערכת החינוך – טוב או רע?

תוכן עניינים

לפני כמה עשורים בודדים, שמסך המחשב היה נראה כמו קופסת פלסטיק ענקית ומחשבים רק נכנסו לתודעה שלנו, אנחנו ההורים שמחנו כי הילדים שלנו נחשפים למידע נוסף דרך שיעור מחשבים בית ספרי. השאלה היא האם היום זה דבר חיובי? האם בעידן המודרני, שנת 2022, עידן שבו גם ככה הילדים שלנו מחוברים למחשב כמעט ללא הרף, עדיין יש לכך הצדקה שיהיו מחשבים במערכת החינוך? אז זו כמובן שאלה מצוינת ויש לשאלה הזו תשובות לכאן ולכן. בעוד יש יאמרו שכדאי לתעדף פעילויות וידע קצת שונה, אחרים יאמרו שמחשבים הם דבר הכרחי בתוך בתי הספר. הנה שתי נקודות מבט שמאפשרות להסתכל על הנושא.

 

דור ה – Y ומחשבים במערכת החינוך

אנחנו מגדלים את דור ה-Y. דור שמקבל מסכים ליד מגיל מאוד צעיר. דור שכנראה הולך לכיוון של הייטק. אם אפשר לבסס עבורם את הידע שהם חייבים לאמץ כבר מגיל צעיר בכדי להצליח בעולם הזה, אז למה לא? הרי שיעור מחשבים הוא שיעור שגם ככה קיים ברוב מוסדות החינוך בארץ. בנוסף, דרך מחשבים ניתן להעביר לילדים ידע ומידע שאותו משנים אחת לשנה בהתאם למה שרלוונטי ללמד אותם וזה כמובן עוד יתרון שווה לנצל באמצעות המחשב.

חסרה אינטרקציה חברתית

מצד שני, אפשר להיות די בטוחה שהנוער של היום יכול לקבל את הידע הזה ולאמץ אותו בעוד אינספור דרכים, אפילו באופן עצמאי. אולי זה בדיוק הזמן לשים את הדגש על דברים אחרים שחסרים לילדים שלנו ומעודדים המון בעיות רגשיות, נפשיות וחברתיות במגרש הבית ספרי. אולי זה הזמן להכניס יותר חוגים, יותר פעילויות חברתיות מגבשות ולהשאיר את המסכים דווקא לשעות אחרות שהם גם ככה שולטים בנו ובילדים שלנו.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: